Brazílie 1973
Brazílie byla letos poprvé zařazena do mistrovství světa formule1. Interlagos je těžký okruh, dlouhý osm kilometrů s osmnácti zatáčkami.
Celý týden žila Brazílie tréninkem. Vítězstvím v tréninku šokoval Ronnie Peterson který dosáhl na čas 2:30,5 min., průměr 159,023km/h.
Téměř čtyřicetistupňové vedro, kladlo na jezdce i vozy veliké nároky i diváci zvyklý na vedro, pokřikovali na hasiče vodu-vodu a ti je skrápěli hadicemi.
Peter Revson nastupoval na start se žaludečními problémy, které způsobila asi zmrzlina.
Start se nejlépe povedl Fittipaldimu, kterého hnalo kupředu 150 tisíc fanoušků, na druhém místě byl další Brazilec Carlos Pace na Surteesu, dále pak jeli Stewart a Peterson. Nováček Pace přece jen nestačil tempu a ztratil několik pozic než v 19.kole odstoupil pro poruchu zadního odpružení.
Velký souboj předváděli Stewart a Peterson. Několikrát se předjeli než své snažení Peterson přehnal a v pátém kole narazil do bariéry.
Fittipaldi si udržoval mírný náskok před Stewartem, Ickxem, Beltoisem, Hulmem a Regazzonim. Hulme předjel Beltoiseho i Ickxe a byl na třetí pozici. Ickx musel do depa měnit pneumatiku, zastávce v depu se nevyhnuli ani Reutemann, Beltoise a Regazzoni.
V polovině závodu vedl Fittipaldi o dvanáct sekund před Stewartem, za ním byl odalších deset sekund Hulme. Dále se již pořadí nezměnilo, jen Hulme dojel třetí se ztrátou téměř dvou minut. Na jeho voze McLaren, přestala fungovat hydraulika a jezdec byl otřesy vozu tak vyčerpán, že ho členové týmu museli z vozu vytáhnout.
Co předváděli diváci, po výtězství svého národního hrdiny, si dovedou Evropané jen těžko představit. Po projetí cílem diváci skandovali Brasil-Brasil, objímali se, zablokovali trať a obklopili výtěze. Byl to prostě pravý brazilský karneval.
1973 Brazilian Grand Prix
11.2. 1973
Pos | No | Driver | Team | Laps | Time/Retired | Grid | Pts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Emerson Fittipaldi | Lotus-Ford | 40 | 1:43'55.6 | 2 | 9 |
2 | 3 | Jackie Stewart | Tyrrell-Ford | 40 | + 13.5 | 8 | 6 |
3 | 7 | Denny Hulme | McLaren-Ford | 40 | + 1'46.4 | 5 | 4 |
4 | 10 | Arturo Merzario | Ferrari | 39 | + 1 Lap | 17 | 3 |
5 | 9 | Jacky Ickx | Ferrari | 39 | + 1 Lap | 3 | 2 |
6 | 14 | Clay Regazzoni | BRM | 39 | + 1 Lap | 4 | 1 |
7 | 19 | Howden Ganley | Iso Marlboro-Ford | 39 | + 1 Lap | 14 | |
8 | 16 | Niki Lauda | BRM | 38 | + 2 Laps | 13 | |
9 | 20 | Nanni Galli | Iso Marlboro-Ford | 38 | + 2 Laps | 18 | |
10 | 4 | Francois Cevert | Tyrrell-Ford | 38 | + 2 Laps | 9 | |
11 | 17 | Carlos Reutemann | Brabham-Ford | 38 | + 2 Laps | 7 | |
12 | 23 | Luiz Bueno | Surtees-Ford | 36 | + 4 Laps | 20 | |
Ret | 15 | Jean Pierre Beltoise | BRM | 23 | Electrical | 10 | |
Ret | 12 | Mike Beuttler | March-Ford | 18 | Overheating | 19 | |
Ret | 6 | Carlos Pace | Surtees-Ford | 9 | Suspension | 6 | |
Ret | 5 | Mike Hailwood | Surtees-Ford | 6 | Gearbox | 14 | |
Ret | 11 | Jean Pierre Jarier | March-Ford | 6 | Gearbox | 15 | |
Ret | 2 | Ronnie Peterson | Lotus-Ford | 5 | Wheel | 1 | |
Ret | 18 | Wilson Fittipaldi | Brabham-Ford | 5 | Overheating | 11 | |
Ret | 8 | Peter Revson | McLaren-Ford | 3 | Gearbox | 12 |
Fastest Lap: Emerson Fittipaldi 2'35.000
Diskusní téma: Brazílie 1973
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.