Belgie 1973

Pátý závod šampionátu se odehrál premiérově na okruhu Zolder. Pořadatelé tři dny před závodem položili nový asfaltový koberec, který za slunečního žáru nesplňoval očekávání, na několika místech se drolil a odlupoval. Po haváriích Follmera, Beltoiseho a Jariera byl trénink přerušen. Pořadatelé dali na trať tenkou bitumenovou vrstvu s rozemletým pískem a cementem, ale ani potom povrch neodolával záběrům pneumatik.

Po dlouhotrvající diskuzi Asociace jezdců GPDA, provedli Hulme, Stewart, Follmer, Hill, Cevert a Revson Inspekci okruhu. Povrch byl nadále nevyhovující a tak jezdci GPDA při zahájení tréninků nenastoupili do vozů, jen Ickx a Galli, kteří nejsou člen GPDA, absolvovali několik kol pro uklidnění obecenstva. Po té nastoupili do vozů i ostaní jezdci.

V tréniku byl nejrychlejší opět Peterson, letos už potřetí. Nejlepšího času dosáhl v náhradním voze, protože svůj první vůz poškodil, vyjetím z tratě na kluzkém povrchu. Do první řady nastoupil s Petersonem Hulme, za nimi byli Ickx na Ferrari a Cevert na Tyrrellu. Nejlépe vystartoval Peterson sledován Cevertem, Ickxem, Hulmem, Reutemannem a Beltoisem. Ještě v prvním kole Petersona předjel Cevert.

V desátém kole vedl Cevert před Petersonem, třetí jel Reutemann před Fittipaldim a Stewartem. Vedoucí trojici postihly problémy. Pro poruchu motoru odstoupil Reutemann, Petersonovi s Cevertem se začaly přehřívat brzdy. Do čela se dostal Fittipaldi, ale jen na pět kol. Předjel ho Stewart a svou příležitost už nepustil. Ve 30.kole vedl Stewart před Fittipaldim, Revsonem, Petersonem a Pacem. Dopředu se dostával postupně Cevert a nakonec předjel i Fittipaldiho.

V čele se usadily oba Tyrrelly. Mezitím havarovali Revson ve 34.kole a Peterson ve 43.kole. Na čtvrté místo se dostal dobře jedoucí Niki Lauda na voze BRM.

Útočil dokonce i na Fittipaldiho, ovšem musel zastavit v boxech a doplnit palivo. Se ztrátou okruhu skončil na pátém místě.

Radost zavládla v týmu Tecno, jejich jezdec Chris Amon, dojel se ztrátou tří kol na bodovaném šestém místě. Závod dokončilo jen devět vozů.

V čele šampionátu je stále Fittipaldi před Stewartem, v trofeji značek se Tyrrell dostal o jediný bod před Lotus.

1973 Belgian Grand Prix

29.5. 1973
Pos No Driver Team Laps Time/Retired Grid Pts
1 5 Jackie Stewart Tyrrell-Ford 70 1:42'13.43 6 9
2 6 Francois Cevert Tyrrell-Ford 70 + 31.84 4 6
3 1 Emerson Fittipaldi Lotus-Ford 70 + 2'02.79 9 4
4 9 Andrea de Adamich Brabham-Ford 69 + 1 Lap 18 3
5 21 Niki Lauda BRM 69 + 1 Lap 14 2
6 22 Chris Amon Tecno 67 + 3 Laps 15 1
7 7 Denny Hulme McLaren-Ford 67 + 3 Laps 2  
8 24 Carlos Pace Surtees-Ford 66 + 4 Laps 8  
9 12 Graham Hill Shadow-Ford 65 + 5 Laps 23  
10 19 Clay Regazzoni BRM 63 Accident 12  
11 15 Mike Beuttler March-Ford 63 Accident 20  
Ret 14 Jean Pierre Jarier March-Ford 60 Accident 16  
Ret 20 Jean Pierre Beltoise BRM 56 Not classified 5  
Ret 11 Wilson Fittipaldi Brabham-Ford 46 Engine 19  
Ret 2 Ronnie Peterson Lotus-Ford 42 Accident 1  
Ret 8 Peter Revson McLaren-Ford 33 Accident 10  
Ret 25 Howden Ganley Iso Marlboro-Ford 16 Accident 21  
Ret 10 Carlos Reutemann Brabham-Ford 14 Engine 7  
Ret 16 George Follmer Shadow-Ford 13 Throttle 11  
Ret 17 Jackie Oliver Shadow-Ford 11 Accident 22  
Ret 3 Jacky Ickx Ferrari 6 Oil pump 3  
Ret 26 Nanni Galli Iso Marlboro-Ford 6 Engine 17  
Ret 23 Mike Hailwood Surtees-Ford 4 Accident 13  

Fastest Lap: Francois  Cevert 1m 25.460s

 

Fotogalerie: Belgie

Diskusní téma: Belgie 1973

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek


Tvorba webových stránek zdarma Webnode