Belgie 1973
Pátý závod šampionátu se odehrál premiérově na okruhu Zolder. Pořadatelé tři dny před závodem položili nový asfaltový koberec, který za slunečního žáru nesplňoval očekávání, na několika místech se drolil a odlupoval. Po haváriích Follmera, Beltoiseho a Jariera byl trénink přerušen. Pořadatelé dali na trať tenkou bitumenovou vrstvu s rozemletým pískem a cementem, ale ani potom povrch neodolával záběrům pneumatik.
Po dlouhotrvající diskuzi Asociace jezdců GPDA, provedli Hulme, Stewart, Follmer, Hill, Cevert a Revson Inspekci okruhu. Povrch byl nadále nevyhovující a tak jezdci GPDA při zahájení tréninků nenastoupili do vozů, jen Ickx a Galli, kteří nejsou člen GPDA, absolvovali několik kol pro uklidnění obecenstva. Po té nastoupili do vozů i ostaní jezdci.
V tréniku byl nejrychlejší opět Peterson, letos už potřetí. Nejlepšího času dosáhl v náhradním voze, protože svůj první vůz poškodil, vyjetím z tratě na kluzkém povrchu. Do první řady nastoupil s Petersonem Hulme, za nimi byli Ickx na Ferrari a Cevert na Tyrrellu. Nejlépe vystartoval Peterson sledován Cevertem, Ickxem, Hulmem, Reutemannem a Beltoisem. Ještě v prvním kole Petersona předjel Cevert.
V desátém kole vedl Cevert před Petersonem, třetí jel Reutemann před Fittipaldim a Stewartem. Vedoucí trojici postihly problémy. Pro poruchu motoru odstoupil Reutemann, Petersonovi s Cevertem se začaly přehřívat brzdy. Do čela se dostal Fittipaldi, ale jen na pět kol. Předjel ho Stewart a svou příležitost už nepustil. Ve 30.kole vedl Stewart před Fittipaldim, Revsonem, Petersonem a Pacem. Dopředu se dostával postupně Cevert a nakonec předjel i Fittipaldiho.
V čele se usadily oba Tyrrelly. Mezitím havarovali Revson ve 34.kole a Peterson ve 43.kole. Na čtvrté místo se dostal dobře jedoucí Niki Lauda na voze BRM.
Útočil dokonce i na Fittipaldiho, ovšem musel zastavit v boxech a doplnit palivo. Se ztrátou okruhu skončil na pátém místě.
Radost zavládla v týmu Tecno, jejich jezdec Chris Amon, dojel se ztrátou tří kol na bodovaném šestém místě. Závod dokončilo jen devět vozů.
V čele šampionátu je stále Fittipaldi před Stewartem, v trofeji značek se Tyrrell dostal o jediný bod před Lotus.
Pos | No | Driver | Team | Laps | Time/Retired | Grid | Pts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 5 | Jackie Stewart | Tyrrell-Ford | 70 | 1:42'13.43 | 6 | 9 |
2 | 6 | Francois Cevert | Tyrrell-Ford | 70 | + 31.84 | 4 | 6 |
3 | 1 | Emerson Fittipaldi | Lotus-Ford | 70 | + 2'02.79 | 9 | 4 |
4 | 9 | Andrea de Adamich | Brabham-Ford | 69 | + 1 Lap | 18 | 3 |
5 | 21 | Niki Lauda | BRM | 69 | + 1 Lap | 14 | 2 |
6 | 22 | Chris Amon | Tecno | 67 | + 3 Laps | 15 | 1 |
7 | 7 | Denny Hulme | McLaren-Ford | 67 | + 3 Laps | 2 | |
8 | 24 | Carlos Pace | Surtees-Ford | 66 | + 4 Laps | 8 | |
9 | 12 | Graham Hill | Shadow-Ford | 65 | + 5 Laps | 23 | |
10 | 19 | Clay Regazzoni | BRM | 63 | Accident | 12 | |
11 | 15 | Mike Beuttler | March-Ford | 63 | Accident | 20 | |
Ret | 14 | Jean Pierre Jarier | March-Ford | 60 | Accident | 16 | |
Ret | 20 | Jean Pierre Beltoise | BRM | 56 | Not classified | 5 | |
Ret | 11 | Wilson Fittipaldi | Brabham-Ford | 46 | Engine | 19 | |
Ret | 2 | Ronnie Peterson | Lotus-Ford | 42 | Accident | 1 | |
Ret | 8 | Peter Revson | McLaren-Ford | 33 | Accident | 10 | |
Ret | 25 | Howden Ganley | Iso Marlboro-Ford | 16 | Accident | 21 | |
Ret | 10 | Carlos Reutemann | Brabham-Ford | 14 | Engine | 7 | |
Ret | 16 | George Follmer | Shadow-Ford | 13 | Throttle | 11 | |
Ret | 17 | Jackie Oliver | Shadow-Ford | 11 | Accident | 22 | |
Ret | 3 | Jacky Ickx | Ferrari | 6 | Oil pump | 3 | |
Ret | 26 | Nanni Galli | Iso Marlboro-Ford | 6 | Engine | 17 | |
Ret | 23 | Mike Hailwood | Surtees-Ford | 4 | Accident | 13 |
Fastest Lap: Francois Cevert 1m 25.460s
Diskusní téma: Belgie 1973
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.