Argentina 1973
Nejrychlejším mužem tréninků se stal Clay Regazzoni na voze týmu BRM, kam přestoupil od Ferrari. Regazzoni nezměnil jen tým, ale i podobu, jeho obličej zdobí mohutný knír. Za ním v treninku skončili Fittipaldi, Ickx, Stewart a Peterson, který přestoupil z týmu March do Lotusu.
Start se nejlépe povedl Cevertovi. Ze třetí řady se málem dostal do vedení, Regazzoni jeho útok odrazil a zůstal ve vedení. Za Regazzonim byl na druhém místě Fittipaldi a dále Cevert, Peterson a Beltoise. Start se nevydařil Stewartovi, který se probíjel ku předu polem jezdců a zajížděl nejlepší časy. Jeho týmový kolega Cevert mezitím předjel Fittipaldiho a v 28. kole i vedoucího Regazzoniho. Regazzoni se začal propadat dozadu, příčinou byli nový typ pneumatik
Firestone který se v horku začal drolit. Navíc se mu dostaly noviny před chladič a motor se přehříval. Na druhé místo se dostal Stewart před Petersona a Fittipaldiho a tato čtveřice se držela pohromadě. Pro poruchu odstoupil domácí jezdec Carlos Reutemann na Brabhamu, Peterson a oba vozy Surtees.
Fittipaldi jel takticky a ve 74. kole předjel Stewarta, kterému unikal vzduch z pneumatiky a začal stíhat Ceverta. Fittipaldi zajel nejrychlejší kolo a jedenact kol před cílem se dostal do vedení před Ceverta. Těsný násko si před Cevertem udržel až do cíle. Ve stejném kole jako vítěz projeli jen jezdci na Tyrrellech a čtvrtý Ickx. Regazoni dojel se ztrátou tří kol na vitěze na sedmém místě.
Tentokrát uspěl i Emersonův bratr Wilson, na Brabhamu dojel šestý a získal svůj první bod v životě. Poprvé v historii tak bodovala bratrská dvojice.
Jelo se za velikého vedra kolem 38 stupňů a před 150 tisíci diváky. Vitěz závodu převzal vavřínový věnec od argentinské legendy Juana Manuela Fangia.
1973 Argentine Grand Prix
28.01. 1973
Pos | No | Driver | Team | Laps | Time/Retired | Grid | Pts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | Emerson Fittipaldi | Lotus-Ford | 96 | 1:56'18.22 | 2 | 9 |
2 | 8 | Francois Cevert | Tyrrell-Ford | 96 | + 4.69 | 6 | 6 |
3 | 6 | Jackie Stewart | Tyrrell-Ford | 96 | + 33.19 | 4 | 4 |
4 | 18 | Jacky Ickx | Ferrari | 96 | + 42.57 | 3 | 3 |
5 | 14 | Denny Hulme | McLaren-Ford | 95 | + 1 Lap | 8 | 2 |
6 | 12 | Wilson Fittipaldi | Brabham-Ford | 95 | + 1 Lap | 13 | 1 |
7 | 32 | Clay Regazzoni | BRM | 93 | + 3 Laps | 1 | |
8 | 16 | Peter Revson | McLaren-Ford | 92 | + 4 Laps | 11 | |
9 | 20 | Arturo Merzario | Ferrari | 92 | + 4 Laps | 14 | |
10 | 22 | Mike Beuttler | March-Ford | 90 | Suspension | 18 | |
Ret | 24 | Jean Pierre Jarier | March-Ford | 84 | Radiator | 17 | |
Ret | 30 | Jean Pierre Beltoise | BRM | 79 | Engine | 7 | |
NC | 38 | Howden Ganley | Iso Marlboro-Ford | 79 | + 17 Laps | 19 | |
Ret | 4 | Ronnie Peterson | Lotus-Ford | 67 | Oil pressure | 5 | |
Ret | 34 | Niki Lauda | BRM | 66 | Oil pressure | 13 | |
Ret | 10 | Carlos Reutemann | Brabham-Ford | 16 | Gearbox | 9 | |
Ret | 26 | Mike Hailwood | Surtees-Ford | 10 | Halfshaft | 10 | |
Ret | 28 | Carlos Pace | Surtees-Ford | 10 | Suspension | 15 | |
Ret | 36 | Nanni Galli | Iso Marlboro-Ford | 0 | Engine | 16 |
Fastest Lap: Emerson Fittipaldi 1'11.220
Diskusní téma: Argentina 1973
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.