Španělsko 1970

19.4.1970 Montjuic

Stewart opět v čele

Jackie Stewartovi se podařilo, po vítězství v nemistrovském Závodě šampiónů na Brands Hatch, vyhrát i druhý závod šampionátu ve Španělsku na okuhu Jarama.

Senzaci vyvolalo představení nového Lotusu 72, který novináři nazvali "kráječ vzduchu". Jeho hlavním rysen je klínovitý tvar se špičatou přídí a třemi stabilizačními plochami, chladiči na bocích vozu a pérování torzními tyčemi, umožňující seřizování sklonu kol, dále neobvyklé umístnění brzdových kotoučů uvnitř vozu.

V průběhu treninku, se odehrála dramatická nehoda Courageho, který ůplně zdemoloval vůz De Tomaso a sám zůstal nezraněn, ale závodu se nezúčastnil. Nejlepšího času dosáhl Jack Brabham před Hulmem a Stewartem.

Závod se nevydařil pořadatelům. Panoval chaos a neschopnost pořadatelů zvládnout situaci, která vznikla krátce po startu. V prvním kole Jackie Oliver, kvůli poruše brzd, narazil do Ickxe, oba vyletěli z dráhy a ocitli se v plamenech. Oliver vyvázl bez následků, ale Ickx zůstal několik vteřin v prudkém ohni. Sám se dostal z vozu s hořící kombinézou. Policista ho začal hasit holýma rukama, hasič na něj namířil hasící přístroj z bezprostřední blízkosti a povalil jezdce na zem. Jiný pořadatel Ickxovi, který chvílemi upadal do bezvědomí, sundaval přilbu, ani ji nerozepnul. Ickx utrpěl popáleniny druhého a třetího stupně na dvaceti procentech těla, hlavně na rukou a nohou.

V samotném závodě bojovali o vítězství Brabham a Stewart. Prvního Brabhama po čase předjel Stewart a zvítězil. Brabham při stíhací jizdě musel pro poruchu odstoupit, ale zajel nejrychlejší kolo závodu. Ze sedmého místa odstoupil, na novém lotusu i Rindt, pro poruchu zapalování v devátém kole.

Pořadatelé pustili na start závodu, jen šestnáct vozů a cíl vidělo pouze pět. Plný počet kol měl pouze vítěz. Druhý Bruce McLaren měl kolo ztrátu, na třetím místě skončil Andretti na voze March.

V tréninku se objevil zajímavý vůz McLaren s motorem Alfa Romeo s Andreou de Adamichem, ale bez úspěchu se nekvalifikoval do závodu. De Adamich je zetěm jednoho z ředitelů automobilky Alfa Romeo, která si objednala úpravu McLarenu na jejich motor.

 

 

1970 Spanish Grand Prix

Pos No Driver Team Laps Time/Retired Grid Pts
1 1 Jackie Stewart March-Ford 90 2:10'58.2 3 9
2 11 Bruce McLaren McLaren-Ford 89 + 1 Lap 11 6
3 18 Mario Andretti March-Ford 89 + 1 Lap 16 4
4 6 Graham Hill Lotus-Ford 89 + 1 Lap 15 3
5 16 Johnny Servoz-Gavin March-Ford 88 + 2 Laps 14 2
Ret 8 John Surtees McLaren-Alfa Romeo 76 Gearbox 12  
Ret 7 Jack Brabham Brabham-Ford 61 Engine 1  
Ret 24 Rolf Stommelen Brabham-Ford 43 Engine 17  
Ret 22 Henri Pescarolo Matra 33 Engine 9  
Ret 4 Jean Pierre Beltoise Matra 31 Engine 4  
Ret 5 Denny Hulme McLaren-Alfa Romeo 10 Ignition 2  
Ret 9 Chris Amon March-Ford 10 Engine 6  
Ret 3 Jochen Rindt Lotus-Ford 9 Ignition 8  
WD 10 Pedro Rodriguez BRM 4 Withdrew 5  
Ret 2 Jacky Ickx Ferrari 0 Accident 7  
Ret 15 Jackie Oliver BRM 0 Accident 10  
DNS 12 Piers Courage De Tomaso-Ford 0   13  
DNQ 20 Andrea de Adamich McLaren-Alfa Romeo        
DNQ 19 John Miles Lotus-Ford        
DNQ 14 Jo Siffert March-Ford        
DNQ 21 George Eaton BRM        
DNQ 23 Alex Soler-Roig Lotus-Ford

 

Fotogalerie: Španělsko 1970

Diskusní téma: Španělsko 1970

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek