Španělsko 1970
19.4.1970 Montjuic
Stewart opět v čele
Jackie Stewartovi se podařilo, po vítězství v nemistrovském Závodě šampiónů na Brands Hatch, vyhrát i druhý závod šampionátu ve Španělsku na okuhu Jarama.
Senzaci vyvolalo představení nového Lotusu 72, který novináři nazvali "kráječ vzduchu". Jeho hlavním rysen je klínovitý tvar se špičatou přídí a třemi stabilizačními plochami, chladiči na bocích vozu a pérování torzními tyčemi, umožňující seřizování sklonu kol, dále neobvyklé umístnění brzdových kotoučů uvnitř vozu.
V průběhu treninku, se odehrála dramatická nehoda Courageho, který ůplně zdemoloval vůz De Tomaso a sám zůstal nezraněn, ale závodu se nezúčastnil. Nejlepšího času dosáhl Jack Brabham před Hulmem a Stewartem.
Závod se nevydařil pořadatelům. Panoval chaos a neschopnost pořadatelů zvládnout situaci, která vznikla krátce po startu. V prvním kole Jackie Oliver, kvůli poruše brzd, narazil do Ickxe, oba vyletěli z dráhy a ocitli se v plamenech. Oliver vyvázl bez následků, ale Ickx zůstal několik vteřin v prudkém ohni. Sám se dostal z vozu s hořící kombinézou. Policista ho začal hasit holýma rukama, hasič na něj namířil hasící přístroj z bezprostřední blízkosti a povalil jezdce na zem. Jiný pořadatel Ickxovi, který chvílemi upadal do bezvědomí, sundaval přilbu, ani ji nerozepnul. Ickx utrpěl popáleniny druhého a třetího stupně na dvaceti procentech těla, hlavně na rukou a nohou.
V samotném závodě bojovali o vítězství Brabham a Stewart. Prvního Brabhama po čase předjel Stewart a zvítězil. Brabham při stíhací jizdě musel pro poruchu odstoupit, ale zajel nejrychlejší kolo závodu. Ze sedmého místa odstoupil, na novém lotusu i Rindt, pro poruchu zapalování v devátém kole.
Pořadatelé pustili na start závodu, jen šestnáct vozů a cíl vidělo pouze pět. Plný počet kol měl pouze vítěz. Druhý Bruce McLaren měl kolo ztrátu, na třetím místě skončil Andretti na voze March.
V tréninku se objevil zajímavý vůz McLaren s motorem Alfa Romeo s Andreou de Adamichem, ale bez úspěchu se nekvalifikoval do závodu. De Adamich je zetěm jednoho z ředitelů automobilky Alfa Romeo, která si objednala úpravu McLarenu na jejich motor.
1970 Spanish Grand Prix
Pos | No | Driver | Team | Laps | Time/Retired | Grid | Pts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Jackie Stewart | March-Ford | 90 | 2:10'58.2 | 3 | 9 |
2 | 11 | Bruce McLaren | McLaren-Ford | 89 | + 1 Lap | 11 | 6 |
3 | 18 | Mario Andretti | March-Ford | 89 | + 1 Lap | 16 | 4 |
4 | 6 | Graham Hill | Lotus-Ford | 89 | + 1 Lap | 15 | 3 |
5 | 16 | Johnny Servoz-Gavin | March-Ford | 88 | + 2 Laps | 14 | 2 |
Ret | 8 | John Surtees | McLaren-Alfa Romeo | 76 | Gearbox | 12 | |
Ret | 7 | Jack Brabham | Brabham-Ford | 61 | Engine | 1 | |
Ret | 24 | Rolf Stommelen | Brabham-Ford | 43 | Engine | 17 | |
Ret | 22 | Henri Pescarolo | Matra | 33 | Engine | 9 | |
Ret | 4 | Jean Pierre Beltoise | Matra | 31 | Engine | 4 | |
Ret | 5 | Denny Hulme | McLaren-Alfa Romeo | 10 | Ignition | 2 | |
Ret | 9 | Chris Amon | March-Ford | 10 | Engine | 6 | |
Ret | 3 | Jochen Rindt | Lotus-Ford | 9 | Ignition | 8 | |
WD | 10 | Pedro Rodriguez | BRM | 4 | Withdrew | 5 | |
Ret | 2 | Jacky Ickx | Ferrari | 0 | Accident | 7 | |
Ret | 15 | Jackie Oliver | BRM | 0 | Accident | 10 | |
DNS | 12 | Piers Courage | De Tomaso-Ford | 0 | 13 | ||
DNQ | 20 | Andrea de Adamich | McLaren-Alfa Romeo | ||||
DNQ | 19 | John Miles | Lotus-Ford | ||||
DNQ | 14 | Jo Siffert | March-Ford | ||||
DNQ | 21 | George Eaton | BRM | ||||
DNQ | 23 | Alex Soler-Roig | Lotus-Ford |
Diskusní téma: Španělsko 1970
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.